Reklamace aneb jak otevřít a vyplnit spor

V případě, že vám dojde zboží poškozené, v jiné velikosti, v jiné barvě, případně vám přijde úplně jiné zboží a nebo naopak zboží ne a ne přijít, je třeba objednávku zboží reklamovat a otevřít spor. Zákony v Číně jsou úplně jiné než v ČR a proto má Aliexpress svá vlastní pravidla, jak úspěšně reklamovat zboží.

Pokud se tedy blíží ochranná lhůta ke konci, případně zboží neodpovídá popisu a fotkám, je třeba otevřít spor. Spor se otevírá přes tlačítko Open Dispute (Otevřít spor), které najdete u každé vaší objednávky v sekci Manage Orders.

opendispute

Dostanete se na samostatnou stránku objednávky, kde bude třeba ještě jednou kliknout na tlačítko OPEN DISPUTE.

Následně se dostanete na stránku, kde se volí mezi dvěmi možnostmi:

  1. refundace bez vrácení zboží
  2. refundace s vrácením zboží

volbavesporu

Refund Only znamená, že zboží nebudete muset vracet

Return Goods znamená, že vrácení peněz bude podmíněno tím, že zboží zašlete zpátky prodávajícímu.

U malých a levných zásilek volte vždy první možnost, bez nutnosti zasílat zboží zpátky prodávajícímu.

Odkliknete vhodnou variantu a dostanete se na následující stránku.

vyplnenisporu

AXACP2

Jak to vyplnit? Dle pravdy.

Did you receive the item?  – obdrželi jste zboží? Vyplňte buď YES nebo NO (ANO nebo NE)

Reason for refund request  – vyberete důvod pro otevření sporu. Jsou tři možnosti:

Logistic tracking problem ( Problémy s doručením zásilky)

Customs problem (zákaznický problém)

Package sent to a wrong adress (Zásilka poslána na špatnou adresu)

Volba Logistic tracking problem má ještě tři podvolby:

Purchase protection is running out, but package is still in transit ( ochranná lhůta končí, ale zásilka je stále na cestě)

Package was returned to seller by shipping company (zásilka byla vrácena prodávajícímu)

No tracking information (zásilka nejde sledovat)

Refund amount  – jakou částku požadujete vrátit.

Částka se vyplňuje ve formátu, kdy na místě desetinné čárky je tečka, tedy například 8.22. Pokud uvedete 8,22, bude to bráno jako chyba a nepustí vás to dále.

Please write your request detail – napište podrobnější informace k vaší žádosti

V této části je dobré napsat jednu až dvě věty, popsat problém.

Upload evidence – v této části můžete ke sporu přiložit fotky nebo video, například pokud je zboží poškozené nebo nefunguje.

Spor je nyní  vyplněný a nyní už jen poslední věc, odeslat vyplněný formulář. To se provádí kliknutím na tlačítko Submit. Naopak tlačítko Cancel vám celou akci zruší (vrátí vás zpátky), slouží pouze pro případ, pokud vám zrovna zazvoní pošťák Ondra na zvonek a nese vám opožděný balíček z Aliexpressu 🙂

odeslat

Prostor pro vaše komentáře

3 komentáře