Nejčastější otázky ohledně Aliexpressu

Jak postupovat v určitých situacích, které se vám můžou na Aliexpressu při nakupování zboží stát?

Co dělat, když:

1)  Odkaz nefunguje – je dobré si vzít ponaučení, že pokud chcete něco na Aliexpressu koupit, chce to rychlé rozhodování, protože za chvíli již odkaz nemusí být funkční. Můžete samozřejmě najít i funkční odkaz na to samé zboží, u některých značek a produktů to je však velmi obtížné.

maskacovetriko

2) Prodejce neodeslal zboží  – pokud prodejce neodešle ve stanovené lhůtě zboží (obvykle 10 dnů), objednávka se automaticky zruší a Aliexpress vrací kupujícímu peníze. Kupující nedělá nic, jen čeká, až mu přijdou peníze na účet. Stav refundace je vidět u každé objednávky, v záložce Financial. Zboží si můžete objednat jinde.

zalozkafinancial

3) Zásilka nejde sledovat – pokud číslo zásilky obsahuje pouze čísla (například 0788827272), pak se jedná o obyčejný balíček, který nejde sledovat. A pokud nejde sledovat, nikdo neví, kde se balíček po odeslání nachází. V systému Aliexpressu vám běží ochranná lhůta a vaším úkolem je hlídat si tuto ochrannou lhůtu. Pokud se lhůta blíží ke konci, je vhodné požádat o její prodloužení, aby tato lhůta od začátku byla 60 dnů. To je totiž garance ze strany Aliexpressu. Pokud vám zboží nepřijde do 60 dnů, pak otevřete spor a žádejte vrácení celé částky.

4) Zásilka jde sledovat, ale nehýbe se – zásilky, které jdou sledovat, jsou označeny čísly a písmeny (například RF285938799CN ). Aktuální stav zásilky najdete buď v systému Aliexpressu nebo na serveru http://www.17track.net/cs . Pokud se jedná o doporučenou zásilku, která se již dostala do ČR a bylo jí přiděleno české číslo (například BA990660131VV), pak jí můžete sledovat na  serveru https://www.postaonline.cz/trackandtrace .

Pokud se zásilka nehýbe, pak je opět třeba čekat a hlídat si ochrannou lhůtu. Případně můžete napsat prodejci, kde je problém.

5) Je špatné sledovací číslo zásilky – pokud na sledování vidíte, že vaše zásilka to má namířeno někam do jiné země nebo že již byla doručena  pár dnů po vašem objednání, zřejmě je v systému uvedeno chybné číslo zásilky. V takovém případě napište prodejci, jak se věci mají a pokud prodejce nebude reagovat a chybu nenapraví, otevřete spor.

AXACP

6) Vám má Aliexpress vrátit peníze – pokud dojde na refundaci (ať už částečné a nebo úplné vrácení zaplacené částky), tak kupující nemusí dělat nic, jen čekat, až mu Aliexpress peníze vrátí, obvykle to trvá 3 až 15 dnů, výjimečně to může trvat i déle. Stav refundace vidíte opět u každé objednávky v záložce Financial.

zalozkafinancial

Pokud již tedy došlo k refundaci, peníze máte na účtu. A záleží na vaší bance, jestli je připsala k datu provedení platby na Aliexpressu (například AIRBANK) a nebo k aktuálnímu datu (například RB).

7 ) Chci vymazat uloženou platební kartu ze systému Aliexpressu?

Kartu můžete vymazat dvěma způsoby. Ten jednodušší je v aplikaci Alixpress v mobilním telefonu. Cesta je jednoduchá, My Account, pak My Wallet, pak My Credit/Debit Cards a pak Remove.

vymazanikarty

8) Končí ochranná lhůta?

Pokud končí ochranná lhůta, pak je důležité, kdy byla zásilka odeslána. Na Aliexpressu platí ochranná doba na doručení v délce 60 dnů. 

Pokud je tedy doba od odeslání kratší jak 55 dnů, požádejte prodejce o prodloužení ochranné lhůty. Pokud ochrannou lhůtu neprodlouží, otevřete spor.

Pokud je doba od odeslání delší jak 55 dnů, rovnou otevřete spor.

Spor stačí otevřít klidně jeden den před ukončením ochranné lhůty.

9) Jsem koupil zboží a odkaz/prodejce je druhý den zrušený?

Pokud jste koupili zboží a odkaz a nebo prodejce je zrušený, není třeba panikařit. Vaše peníze po celou dobu obchodu má Aliexpress a prodejci je posílá, až když se objednávka potvrdí (obvykle když obdržíte zboží). Proto je tedy zbytečné objednávku rušit. I když je obchod zrušený, tak prodejce chce udělat obchod a zboží standardně odešlou ve lhůtě na odeslání. Na doručení je standardně 60 dnů od odeslání, je s tím třeba počítat.

10) Mám ve sledovacích informacích o zásilce stav  Objednávka byla zrušena – Order has been cancelled?

Jako první si přečtěte článek o sledování zásilek. I v tomto případě platí, že je třeba si hlídat ochrannou lhůtu v systému Aliexpressu a ostatní věci vám moc zajímat nemusejí. Informace o sledování zásilky můžou být pravdivé, ale nemusejí. Některým lidem již zásilka s hláškou Objednávka byla zrušena dorazila.

Pokud bude se zásilkou nějaký problém, bude ho řešit prodejce, ne vy.Můžete napsat prodejci, jestli nemá více informací. Vy máte jen jediný úkol, hlídat si ochrannou lhůtu vaší objednávky. A v případě nedodání zboží otevřít včas spor.

11) Když mi nejde zboží zaplatit?

Pokud vám nejde zboží zaplatit, přečtěte si tento článek. Pokud vám ani to nepomůže, zavolejte si na zákaznickou linku své banky, tam vám poradí, v čem je problém, obvykle v limitech karty nebo v nastavení bezpečnostních prvků karty.

12) Nevím, jak je to s DPH a clem?

Pokud jste nezaregistrovali návod ohledně pravidel DPH a cla, tak si ho prosím přečtěte. Najdete ho zde. Je tam vše vysvětleno.

13) Jak zadám novou platební kartu do systému Aliexpressu?

Nejprve vymažete starou platební kartu, viz bod 7. A pak si kartu jednoduše vyplníte při platbě nové objednávky.

 

 

Chybí zde ještě nějaký stav, který vás zajímá? Napište nám ho dolů do komentáře.

Prostor pro vaše komentáře