Jak řešit situaci, když čekáte na objednávku delší dobu

mimoniV období přepravních špiček, kdy lidé objednávají se zvýšenou intenzitou, se může stát, že na balíček budete čekat déle, než jste zvyklí. Nejčastěji se tak stává v období kolem vánoc, kdy nejprve je předvánoční šílenství a zahlcení přepravních služeb a po novém roce může trvat i měsíc, než se situace vrátí do normálního stavu.

 

Pokud tedy čekáte na balíček z října nebo listopadu, buďte trpěliví a dejte balíčku čas, aby k vám mohl dorazit v ochranné lhůtě. Standardní ochranná lhůta je 60 dnů od odeslání, nikdo vám však nebrání požádat prodejce o prodloužení ochranné lhůty třeba o 20 až 30 dnů.  Pokud se tedy ochranná lhůta blíží ke konci, požádejte o prodloužení ochranné lhůty. Časté otevírání sporů a v podstatě zneužívání ochranné lhůty může vést k zablokování účtu na Aliexpressu.

 

Pokud balíček nedorazí ani do 90 dnů od odeslání, pak už na řadu přichází druhá možnost a to otevření sporu. Statisticky však do 90 dnů od odeslání dojde více než 99 % balíčků. Buďte tedy trpěliví.

 

Ke sledování zásilek použijte například  servery 17.track nebo track24.

 

Základním pravidlem však je, že si musíte hlídat ochrannou lhůtu. Kdo nehlídá ochrannou lhůtu, může přijít o peníze.

 

Systém je jednoduchý, pokud vyprší ochranná lhůta, objednávka se uzavře a běží posledních 15 dnů na reklamaci. (pokud tedy prodejce lhůtu neprodlouží a lhůta vyprší, je čas na otevření sporu)

 

Informace k ochranné lhůtě a jak požádat o prodloužení, najdete zde.

Informace jak otevřít spor, najdete zde.

 

Prostor pro vaše komentáře


Web pro všechny, kteří neumějí dobře anglicky, ale přesto chtějí nakupovat kvalitní zboží za výbornou cenu.
Pokud budete mít dotaz, pište na info@aliprodejna.cz