Jak řešit situaci, když čekáte na objednávku delší dobu
V období přepravních špiček, kdy lidé objednávají se zvýšenou intenzitou, se může stát, že na balíček budete čekat déle, než jste zvyklí. Nejčastěji se tak stává v období kolem vánoc, kdy nejprve je předvánoční šílenství a zahlcení přepravních služeb a po novém roce může trvat i měsíc, než se situace vrátí do normálního stavu.
Pokud tedy čekáte na balíček z října nebo listopadu, buďte trpěliví a dejte balíčku čas, aby k vám mohl dorazit v ochranné lhůtě. Standardní ochranná lhůta je 60 dnů od odeslání, nikdo vám však nebrání požádat prodejce o prodloužení ochranné lhůty třeba o 20 až 30 dnů. Pokud se tedy ochranná lhůta blíží ke konci, požádejte o prodloužení ochranné lhůty. Časté otevírání sporů a v podstatě zneužívání ochranné lhůty může vést k zablokování účtu na Aliexpressu.
Pokud balíček nedorazí ani do 90 dnů od odeslání, pak už na řadu přichází druhá možnost a to otevření sporu. Statisticky však do 90 dnů od odeslání dojde více než 99 % balíčků. Buďte tedy trpěliví.
Ke sledování zásilek použijte například servery 17.track nebo track24.
Základním pravidlem však je, že si musíte hlídat ochrannou lhůtu. Kdo nehlídá ochrannou lhůtu, může přijít o peníze.
Systém je jednoduchý, pokud vyprší ochranná lhůta, objednávka se uzavře a běží posledních 15 dnů na reklamaci. (pokud tedy prodejce lhůtu neprodlouží a lhůta vyprší, je čas na otevření sporu)
Informace k ochranné lhůtě a jak požádat o prodloužení, najdete zde.
Informace jak otevřít spor, najdete zde.